Dálnice
Dálnice mají strategický význam. Spojují lidi i země, jsou cévami ekonomiky. Využíváme
je v práci i ve volném čase. Rychlé dobudování dálniční sítě je pro naši zemi výzvou,
na jejímž splnění se rádi podílíme.
Další krok ke zlepšení dopravního spojení Česka s Polskem jsme udělali dostavbou šestnáctikilometrového úseku dálnice D11 mezi Hradcem Králové
a Smiřicemi. Řidičům se tak výrazně usnadnila cesta za rekreací do oblíbených Krkonoš.
Jde o druhý nejdelší úsek, který byl na D11 stavěn. Na trase je devatenáct mostů o celkové délce 1 168 metrů, z čehož jeden most vede přes železniční trať a pět přes vodní toky. Nejdelším z nich je most Trotina. D11 má také velký mezinárodní význam, je totiž součástí dopravní sítě TEN-T tvořené nejdůležitějšími evropskými tahy.
Náš rukopis nesou i další dálnice po celé republice. Pohodlné svezení z Prahy do Písku přineslo koncem roku 2024 dobudování dálnice D4. Celkem
32 km nové a 16 km modernizované dálnice mezi Příbramí a Pískem vzniklo – v Česku vůbec poprvé – formou PPP projektu, tedy ve spolupráci soukromého sektoru se státem.
Kromě toho jsme vloni dokončili na dálnici D55 úsek Babice – Staré Město a letos k němu přidáme i úsek mezi Olomoucí a Kokorami. Na dálnici D6 dostavíme úseky u Hořesedel a Hořoviček a na D35 úseky Hořice-Sadová a Křelov-Slavonín.
Stavět samozřejmě umíme i komunikace nižšího významu, od „státovek“ přes regionální cesty až po městské uličky. Citlivým způsobem jsme například rekonstruovali historickou Wolkerovu ulici na Praze 6.




Víte, že?
VINCI Construction CS se podílela nebo podílí hned na sedmi úsecích dálnice D35, která má být alternativou přetížené D1. Kromě už zmíněných úseků Hořice-Sadová a Křelov-Slavonín aktuálně pracujeme také mezi Vysokým Mýtem a Džbánovem a také na úseku Ostrov – Vysoké Mýto, jehož součástí je i tunel Homole.








