Mosty
Můžeme se pochlubit bohatou historií mostních staveb všech rozměrů a tvarů.
Mnohé z nich mají nejen praktický, ale i estetický a krajinotvorný význam.
Most 28. října v Týně nad Vltavou je klíčový pro dopravu ve městě, převádí komunikaci II/105 přes řeku Vltavu a spojuje starou část města s levobřežní Malou Stranou. Nedávno jsme se postarali o jeho celkovou rekonstrukci. Ta spočívala v odstranění celé stávající nosné konstrukce až na spodní stavbu – mostní pilíře – a uložení horní nosné konstrukce 130 m dlouhého a 13,6 m širokého mostu.
Výstavba dále zahrnovala navržení a výstavbu, úpravy nebo zesílení stávající spodní stavby pro uložení horní nosné konstrukce mostu nového. Střední část mostu slouží k proplouvání lodí až šest metrů vysokých, šířka narostla o čtyři metry, aby na mostě mohly být nové cyklopruhy.
Zajímavou stavbou z poslední doby je například nový železniční most přes Labe u Čelákovic, díky němuž město získalo další přímé napojení
na Labskou cyklostezku. V Týně nad Vltavou o okolí výrazně zlepšil život nový 130 metrů dlouhý most.
Aktuálně stavíme například most v Žiželicích, který přetíná údolí potoka Hutná ve výšce 30 metrů a měří 377 metrů. Ještě větší výzvou je 496 metrů dlouhý a 87 metrů vysoký most u Plas na severním Plzeňsku, který se se stane nejvyšším obloukovým silničním mostem v Česku. Obě stavby budou součástí obchvatů zmíněných obcí a uleví jejich obyvatelům od dopravní zátěže.


Víte, že?
U obce Uhersko jsme unikátním způsobem spojili dvě poloviny dálničního mostu na D35. Nejprve proběhla výstavba obou polovin mostu podél hlavního železničního koridoru, a to bez zásahu do provozu na trati. Poté jsme otočili obě části mostu nad trať díky technologii, která byla v Česku použita vůbec poprvé.








